ترکیه سفیر ایران را احضار کرد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 192
بازدید کل : 60189
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




احضار سفیر ایران درست هنگامی رخ داده که ایران اعلام کرده است، دیگر نمی‌خواهد مذاکرات این کشور با کشورهای غربی در استانبول برگزار شود.

ترکیه سفیر ایران در این کشور را به وزارت خارجه این کشور فراخواند.

به گزارش «تابناک»، وزارت خارجه ترکیه، روز چهارشنبه سفیر ایران در این کشور را به دلیل اظهارات مقامات ارشد ایرانی در نکوهش کنفرانس بین‌المللی مخالفان حکومت سوریه در استانبول، احضار کرده است.

بر پایه این گزارش، این رخداد درست هنگامی روی داد که ایران اعلام کرد، دیگر نمی‌خواهد مذاکرات این کشور با غرب در استانبول برگزار شود؛ افزون بر این، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران، هم انتقادات شدیدی را علیه کنفرانس مخالفان سوریه که در استانبول برگزار شد، وارد کرده است.

داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه بدون اینکه نامی از علی لاریجانی ببرد، در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که سفیر ایران را فراخوانده است تا درباره اظهارات مقام‌های ایرانی از وی توضیح بخواهند. رئیس مجلس ایران، «کنفرانس دوستان سوریه» را که در استانبول ترکیه برگزار شده بود، اجلاس کشورهای رشوه‌دهنده به اسرائیل نامیده بود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که این مسأله را با صالحی، وزیر خارجه ایران هم در میان گذاشته و صالحی در این باره گفته است که این موضع (انتقاد علی لاریجانی از کنفرانس مخالفان سوریه) موضع سیاست خارجی ایران نیست.

ذکر این مهم لازم است، از هنگامی که مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند، تمایلی ندارند که مذاکرات هسته ای ایران و غرب در ترکیه برگزار شود، مقامات ترک نیز به دنبال بهانه ای برای اعمال فشار به ایران برآمده‌اند.

اما نکته مهمتر این که وزیر خارجه ایران گفته است، اظهارات رئیس مجلس ایران، موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی نیست. به فرض پذیرش این سخن، پسندیده است آقای صالحی، اکنون بفرمایند موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی ایران درباره این کنفرانس چیست؟

افکار عمومی مشتاقانه منتظر شنیدن موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی درباره این کنفرانس است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 10:38 ::  نويسنده : Hadi